ח"כ מוזס בועדת החינוך: מצב הכיתות בירושלים – בושה וחרפה

    איתי גדסי 1 Comment on ח"כ מוזס בועדת החינוך: מצב הכיתות בירושלים – בושה וחרפה
    עם הרב מוזס ומנכל העירייה בויזניץ
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון סוער שהתקיים בוועדת החינוך של הכנסת ועסק בתכנית החומש לבינוי כיתות לימוד והמחסור החמור של אלפי כיתות, אמר יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, כי ההחלטה להקצות לירושלים רק 60 כיתות זו בושה.

    לדבריו, משרד החינוך עושה מאמצים עילאיים לסגור את הפער, אך מה יעשה, ומשרד האוצר החליט על ההקצאה מצומצמת ומנותקת מהמציאות הקשה. בישיבה השתתף ראש העיר ניר ברקת וחברי מועצה.

    "משרד החינוך, ותמיר בן משה מנהל האגף, עושים עבודה נאמנה. אך מה לעשות ומגיע האוצר, מנחית קריטריונים שמשבשים את סדר העדיפות. הרי קיימנו כאן בוועדה, בעבר, דיון רציני ועמוק, כיצד ניתן לשים קץ לתופעת הקראוונים. סיכמנו אז כי 50% מהתקציב יופנה לביטול קראוונים. הצעתי אז כי אם יש בעיית מחסור בשטחי קרקע לבינוי כיתות, נשתמש בפתרונות המיושמים בחו"ל: נבנה לגובה באופן מפולס", אמר מוזס.

    יו"ר סיעת יהדות התורה הוסיף, כי כי יהדות התורה וש"ס עשו כל שניתן כדי להוציא את מוסדות החינוך ממצוקתם ולמרבה הצער העניין לא התקדם. "הרי 17,000 כיתות שהקציב האוצר לחומש הזה, זה הישג שלנו. של הסיעות החרדיות. כשבין היתר המטרה היתה למחוק את חרפת המבנים היבילים. ובסוף תוקעים לנו את הכל בתירוצים שונים, חלקם בירוקרטיים. אני מלווה מוסד, בנות ויז'ניץ בירושלים. 8 שנים הוא תקוע!! יש הרשאה, יש תקציב, וזה תקוע כל יום מוצאים סיבה חדשה: פעם חשמל, פעם תחבורה. מחפשים להקשות עלינו". הוא קרא לקיים סקר עדכני של מבני ציבור בערים ובשכונות מזדקנות על מנת לאתר מבנים שאינם משמשים עוד לבתי ספר ולהחזירם לייעודם המקורי.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      רופאים יצאו משם ? מהנדסים ? אולי מדענים ? שמא שאר עוסקיםם ביישובו של עולם, יצאו משם ? או שנור ונטל, נטל ושנור ?